Annemarie de Leeuw

Recensie

“Ik heb geleerd mijn mindset te veranderen zodat ik met meer zelfvertrouwen acquisitie kan doen”

Annemarie de Leeuw is eigenaresse van één van de mooiste vergader- en trainingslocaties in Enschede: Stadhuys053. In dit prachtige oude pand, met hoge plafonds en karakteristieke details, kun je met je team of trainingsgroep huiselijk en sfeervol vergaderen en trainen. Voor een spreker, trainer of collega van ver is er een luxe studio met sauna die apart bij te boeken is voor een (voor)overnachting. Om bedrijven te interesseren voor haar locatie is Annemarie o.a. actief op Linkedin en Instagram en laat ze zich af en toe zien bij netwerkclubs. Warme acquisitie gaat haar goed af, want kletsen kan ze wel. Maar koude acquisitie stelt ze telkens uit omdat ze soms twijfelt hoe ze een acquisitiegesprek moet opbouwen. Zonder opdringerig over te komen, dat vooral. Daarom volgde ze de training ‘Meer plezier in telefonische acquisitie’.

Gewoon even contact

Annemarie: ”Zeker in deze coronatijd zie ik er tegenop om bedrijven te bellen. Wie zit er nu te wachten om te praten over het organiseren van een externe bijeenkomst? Om die reden blijf ik gesprekken met (potentiële) klanten uitstellen. De trainster heeft mij laten inzien dat ik mijn mindset om te acquireren moet veranderen. Vanuit de gedachte dat je belt uit interesse, ontstaat er altijd wel een mooi telefoongesprek. Wees daarin altijd authentiek, dan maak je de juiste verbinding. Het ‘verkopen’ van je product of dienst komt dan eventueel later wel aan de orde. Voor leads geldt eigenlijk hetzelfde: verkopen komt later, eerst eens open vragen stellen en je interesse laten blijken. Met die mindset heeft ze mij meer inzicht en zelfvertrouwen gegeven om proactief te acquireren.”

Doelgericht te werk

“Ik werkte al met een Excel-bestand met bedrijven die ik wilde benaderen, maar ik deed het gewoonweg niet. Saskia heeft me ook geholpen met het inrichten van mijn acquisitieproces. Nu ik goed bijhoud wie ik heb gebeld en wat ik heb besproken, heb ik meer overzicht en kan ik doelgericht (terug)bellen. Dat is precies dat duwtje wat ik nodig heb om de telefoon te pakken. Ik merk nu dat potentiële klanten het juist waarderen dat je belt. Dat maakt koude acquisitie voor mij ook veel minder spannend en krijg ik er zelfs lol in! Het was voor mij ook erg prettig om tijdens de online training 1-op-1 begeleid te worden. Saskia creëerde een goede sfeer waardoor ik alles aan haar durfde te vragen. We konden daardoor ook echt ingaan op specifieke cases waar ik de afgelopen tijd mee worstelde en daar gelijk een actieplan op maken. Super!”

 

Wil je ook de training ‘Meer plezier in telefonische acquisitie’ volgen? Laat dan je contactgegevens achter en dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wil jij ook jouw lead proces verbeteren?

Neem contact met mij op

reCAPTCHA is required.