Leadopvolging bestaat uit meerdere fases die je doorloopt met een (potentiële) klant. Door de juiste mindset te creëren in elke fase, zal je zien dat acquisitie makkelijker gaat en dat je het steeds leuker vindt. Hoe precies? Dat leg ik je graag uit…

Toon interesse

Begin maar eens met de mindset dat je niet direct hoeft te verkopen. Bel eens met de intentie om te kijken of er een klik is, wees nieuwsgierig en toon interesse. Via de telefoon voel je direct aan of diegene voor je open staat. Begin niet direct over jouw dienst of product, maar probeer vooral helder te krijgen waar jij hem/haar mee van dienst zou kunnen zijn.

Wees behulpzaam

In de volgende fase is het belangrijk dat je de relatie verder uitbouwt zodat je tot een punt komt waarop dit bedrijf jou nodig heeft. Bel regelmatig om even te vragen hoe de situatie nu is, denk mee, geef suggesties en maak het concreet, ook wat betreft de kosten. Laat zien dat je graag wilt helpen, maar doe dat niet opdringerig.

Ga ervoor

Kiest de klant voor jouw product of dienst? Ga er dan voor. Doe wat je hebt beloofd, geef wat hij/zij verwacht en zorg ervoor dat je regelmatig telefonisch contact houdt. Zo win je het vertrouwen en van daaruit wordt verkopen steeds makkelijker en leuker.

Succes!

#leadopvolging #sales