Leadopvolging stopt niet na 5 contactmomenten

Het is vrijdagochtend. Iedereen is druk met het afronden van weektaken en veel mensen zijn op vrijdag vrij. Dus besluit je niet de telefoon te pakken om leads te bellen. Geen belblok vandaag van 3 uur. Wist je dat je hiermee iedere vrijdag 30 contactmomenten mist? En dat dat er jaarlijks 1.560 zijn? Er is geen slechte dag om te bellen, totdat diegene zelf aangeeft dat het wel zo is.

Houd vol

Wanneer jij ervan overtuigd bent dat je iets kunt betekenen voor iemand, houd dan vol. Laat de moed niet zakken want dan laat je omzet liggen. Mijn advies:
• Doe vooral geen aannames
• Stop niet na 5 contactmomenten
• Focus je op kwalitatieve leads
• Neem de tijd

Geloof in jezelf

Wanneer je in het eerste gesprek een ‘nee’ te horen krijgt, hang dan niet direct op. Blijf doorvragen en probeer verbinding te krijgen zodat je weet waar de potentiële klant behoefte aan heeft. Noteer dit in jouw administratie en blijf actief met hem/haar meedenken. Leadopvolging kost tijd. Er zijn meerdere contactmomenten nodig met vaak meerdere personen binnen een organisatie om serieuze interesse te wekken. Geloof in jezelf, bouw een relatie op. Je zal zien dat elke dag dan geschikt is voor succesvolle leadopvolging…

#acquisitie #sales