Veel bedrijven investeren in marketing om leads te genereren. Maar ik zie ook dat bij veel bedrijven deze leads er via de achterdeur weer uit gaan. Waarom? Omdat er gewoonweg niks mee gebeurt. Zonde! De oorzaak hiervan is het ontbreken van een helder proces en structurele, gerichte aansturing van het salesteam op de commerciële doelen.

Wil je klanten niet alleen binnenhalen, maar ook behouden? Dan zul je ze warm moeten houden. ‘Daar heb ik geen tijd voor’, hoor ik veel werknemers zeggen. Maar dat is nu juist het probleem; je moet hier tijd voor maken. Wil je meer omzet door goede leadopvolging? En zou je bovendien meer energie willen zien binnen jouw salesteam? Dan heb ik een paar tips voor je:

  •  Formuleer duidelijke commerciële doelen.
  •  Formuleer KPI’s zodat prestaties meetbaar worden. Het hebben van inzicht in de eigen prestaties zorgt voor energie binnen het salesteam.
  •      Richt je proces voor leadopvolging goed in.
  •  Zorg dat acquisitie & leadopvolging wekelijks op je agenda staan.

Een goed geolied salesproces zorgt ervoor dat alle neuzen de juiste kant op staan en dat je samen vol energie resultaten behaalt.

Succes!