Wat mij opvalt is dat accountmanagers zich niet altijd bewust zijn van de potentie binnen hun eigen klantenbestand. Dat ze hier geen optimaal gebruik van maken is een gemiste kans, zowel voor de accountmanagers als voor de klant. Door regelmatig contactmomenten te creëren, maak je het genereren van leads een stuk makkelijker. Door leadopvolging binnen je klantenbestand toe te passen creëer je een win-win situatie. Namelijk: een extra contactmoment met je klant en de leads die worden aangedragen door je klanten zijn vaak waardevol.

Hoeveel aandacht besteden jouw accountmanagers aan hun huidige klantenbestand? Heb je dat inzichtelijk? Het is slim om dat bespreekbaar te maken, want leads die vanuit bestaande klanten komen:

⁃ Zijn al voor het contact enthousiast
⁃ Starten daardoor met een goede energie
⁃ Beslissen sneller
⁃ Worden vaak trouwe klanten en ambassadeur

Als accountmanagers 2 contactmomenten per week inplannen om goede leads uit hun klantenbestand te genereren, krijgen zij 104 leads per jaar erbij. Als een kwart hiervan klant wordt, krijg je er 26 trouwe klanten bij en de overige 26 zijn wellicht goede prospects voor volgend jaar.

Succes!