De eerste werkweek van het nieuwe jaar zit er alweer bijna op. Was jouw agenda volgepland met vergaderingen en vloog de tijd voorbij? Dan ben je goed begonnen. Maar heb je er wel aan gedacht om leads (na) te bellen? Of stel je dat telkens uit tot morgen? Dat zou jammer zijn, want hiermee loop je potentiële klanten mis. Je zal maar net één dag te laat zijn waardoor je concurrent er met je ideale klant vandoor gaat…

Tijd = aandacht

Door leads snel op te volgen en regelmatig contactmomenten te creëren met potentiële klanten win je aandacht en vertrouwen. Beslissingen worden vaak gemaakt op basis van gevoel. Als er een klik is, dan is de kans groot dat een potentiële klant voor jou kiest. Ga hiervoor geen urenlange gesprekken aan, maar maar zorg er wel voor dat:

  • Je oprecht interesse toont voor zijn/haar vraagstuk
  • Je duidelijk bent in wat jij voor hem/haar kan betekenen
  • Je laat weten dat je altijd bereikbaar bent voor vragen
  • Je proactief meedenkt in oplossingen

Hoe meer je onder de aandacht bent, des te beter is je kans van slagen. Een kort telefoontje met een specifieke vraag is genoeg. Want je geeft deze klant een goed gevoel door er voor hem/haar te zijn en mee te denken.

Administratie = kennis

Wees niet bang om te stalken maar bel wel met een doel. Wanneer je jouw administratie op orde hebt, weet je precies wat er in het laatste contactmoment besproken is. Haak hierop in. Help de klant. Bied hem/haar wat hij nodig heeft. Zorg ervoor dat jouw actielijst iedere dag actueel is of plan desnoods deze contactmomenten in je agenda. Iedere actie die kan bijdragen aan goede klantbeleving leidt je een stap verder naar jouw doel: van deze lead een klant maken.

Laat ‘geen tijd’ nooit een excuus zijn, het gaat ten koste van je klanten en dus van jouw omzet.