Heb je soms het gevoel dat je niet effectief werkt? Dat je geleefd wordt door je e-mail en inkomende telefoontjes? En je daardoor minder resultaat boekt dan je zou willen? Dan is het tijd om je werkwijze te veranderen. Dat je zelf het heft in handen neemt. Een goed ingericht salesproces kan je hierbij helpen. Het geeft je namelijk meer focus en inzicht waardoor je beter weet waar je je prioriteiten moet leggen en waarom. Ik vertel je hier graag meer over.

Richt je salesproces goed in

Veel accountmanagers hebben niet voldoende zicht op hoeveel potentiële klanten er binnen hun bereik liggen. Daardoor doen ze niet wat ze eigenlijk moeten doen. Wanneer je effectief klanten wilt werven, is het essentieel dat je je salesproces goed inricht. Zodat je precies weet wat je in welke fase moet doen voor jouw (potentiële) klant. Door gestructureerd en doelgericht te werk te gaan:

  • voorkom je slapende omzet binnen je bedrijf
  • heb je realtime inzichtelijk wie er wanneer aandacht behoeft
  • blijf je op koers door helder geformuleerde doelstellingen en KPI’s
  • verhoog je je effectiviteit wat zorgt voor meer klanten én goede energie

Besteed je tijd aan de juiste dingen. Zorg ervoor dat jij in de lead blijft.

Succes!