Nu thuiswerken de norm is, loop je niet even naar je collega om de status van een (potentiële) klant te vragen. Des te belangrijker is het om je CRM-systeem op orde te hebben. Welke leads kunnen er nog gebeld worden? Hoeveel offertes staan uit? Lig je op koers qua omzet? Het CRM-systeem dient als goudmijn voor ieder salesteam. Als je het goed gebruikt tenminste. En daar help ik je graag bij.

Creëer inzicht

Ik heb veel ervaring met verschillende CRM-systemen. Goede software met veel mogelijkheden. Echter worden deze lang niet altijd optimaal gebruikt. Creëer inzicht door gespreksverslagen bij te houden, de klantstatus aan te passen, taken te plannen en omzetcijfers op tijd in te voeren. Als belangrijke data up-to-date is, weet je precies waar je staat, welke prospect of klant aandacht behoeft en welke omzet je wanneer kunt verwachten.

Vergroot je omzet

Voorkom dat potentiële klanten gaan zweven en via de achterdeur eruit gaan om bij jouw concurrent aan te kloppen. Blijf in de lead en doe wat je moet doen. Dan zul je zien dat er veel meer potentiële omzet ligt binnen jouw bedrijf dan je nu denkt.

Succes!

#CRM #salesprocesinrichting #omzet