Leadopvolging uitbesteden

“Wij leggen het eerste contact met een potentiële klant.”

Wat doen wij?

Leads kwalificeren en opvolgen

Het opvolgen van leads vergt tijd en aandacht. Doordat medewerkers zich vaak laten leiden door de waan van de dag, blijft accurate leadopvolging nog wel eens achterwege. Het genereren van new business ligt hierdoor vrijwel stil. Wil je de telefonische acquisitie voor jouw bedrijf uitbesteden? Dan helpen wij je graag. Want ook in deze tijd levert telefonische acquisitie nog steeds de meeste resultaten op. Ons salesteam heeft veel ervaring met zowel koude & warme acquisitie. Zij kunnen daardoor goed inschatten welke leads interessant zijn en welke niet. Door te bellen met potentiële klanten bouwen we aan relaties die tot verkoopafspraken met jouw accountmanagers leiden.

  • Traceren en kwalificeren van leads
  • Zorgen voor consistente leadopvolging
  • Het eerste contact leggen met potentiële klanten
  • Vullen en actief opvolgen van kwalitatieve salespijplijn
  • Inplannen relevante afspraken voor sales- en accountmanagers

Hoe werken wij?

Verlengstuk salesteam

Wij werken als een verlengstuk van jouw salesteam en nemen het eerste contact met potentiële klanten over. Ons doel is om goed door te vragen naar de behoeftes van deze lead. Niet op een opdringende, maar juist op een geïnteresseerde wijze. Onze acquisiteurs weten precies hoe ze een verkoopgesprek moeten opbouwen en kunnen goed luisteren. Dit zijn essentiële competenties om verbinding te maken. Soms is een fysieke afspraak al binnen één salesgesprek gerealiseerd, bij een complexer vraagstuk zijn daar meer contactmomenten voor nodig. Het grote voordeel van een externe acquisiteur is dat jouw salesteam ondertussen alle focus op bestaande prospects en klanten kan leggen.

  • In kaart brengen van klantbehoeftes
  • Verbinding maken door persoonlijk contact
  • Opbouwen van klantrelatie
  • Aanleveren sales gekwalificeerde leads bij salesteam
  • Ontlasten salesteam bij drempel/tijdsnood om te bellen

Wat is onze meerwaarde?

Doelgericht klanten werven

Bedrijven geven ons toegang tot hun CRM-systeem. Zo kunnen onze acquisiteurs na ieder telefoongesprek alle relevante gespreksgegevens direct vastleggen. Ze signaleren ook klantbehoeften en marktontwikkelingen die zij rapporteren aan het marketing- en salesteam. Wanneer alle betrokkenen binnen de organisatie realtime inzicht hebben in de status van een (potentiële) klant kun je doelgericht klanten werven. De leads zijn veelal afkomstig van een webinar, een whitepaper download of een contactformulier op de bedrijfswebsite. Wij gebruiken ook Salesfeed, een sales tool die relevante informatie biedt over de bezoekers op jouw website. Op basis van deze informatie benaderen wij proactief potentiële klanten.

  • Acquisitieproces integreren in CRM-systeem
  • Opbouwen database met waardevolle klantinformatie
  • Doelgericht klanten werven
  • Creëren geoliede sales- en marketingmachine
  • Inzetten salestools om extra leads te genereren

REFERENTIES

BLOGS