Hoeveel telefoongesprekken heb jij deze week al gevoerd met (potentiële) klanten? Plan jij wekelijks meerdere belblokken om leads op te volgen en new business te genereren? Of kom jij door je volle agenda niet toe aan het bellen van leads en reageer je vaak via e-mail of whatsapp in de avonduren?

Pak de telefoon

Leadopvolging kost veel tijd. Nu e-mail en whatsapp zo geïntegreerd zijn in onze klantcommunicatie is het verleidelijk om het klantcontact per telefoon op de laatste plaats te zetten. Heel begrijpelijk. Toch zou ik je willen adviseren om de telefoon te pakken als je omzet wilt genereren.

Waarom?
✔ Je krijgt meer waardevolle informatie
✔ Je kunt direct inspelen op een vraag
✔ Je maakt makkelijker een klik
✔ Je kunt sneller omzet genereren

Succesvolle leadopvolging

Goed kunnen luisteren en de manier waarop je praat zijn van groot belang voor succesvolle leadopvolging. Wanneer je rechtop gaat zitten, de adrenaline voelt stromen, goed voorbereid bent en interesse toont, voelt je gesprekspartner dat je oprecht met hem/haar mee wilt denken. Aan de telefoon krijgt hij/zij direct een goed beeld bij wie jij bent en wat jij kunt betekenen. Met een e-mail of whatsapp-bericht kan jouw boodschap verkeerd geïnterpreteerd worden en daarmee laat je kansen liggen…