Blog

Vergroot je verkoopkansen door te bellen

Vergroot je verkoopkansen door te bellen

Denk jij bij acquisitie ook weleens: ik stuur wel even een mailtje, want dat gaat sneller? Mijn advies: doe het niet en pak de telefoon. Wist je dat je met één telefoontje veel meer kunt bereiken dan met één mail? Door de interactie in een telefoongesprek weet je...

Vergroot je gunfactor met deze salestips

Vergroot je gunfactor met deze salestips

Mensen doen zaken met mensen. Je kunt nog zo’n mooi product of dienst hebben; wanneer ze het je niet gunnen krijg je de opdracht niet. Gunnen is een belangrijke factor voor sales. Maar hoe vergroot je je gunfactor? Die gunfactor ontstaat namelijk niet vanzelf. Een...

Willen bereiken = bereikbaar zijn

Willen bereiken = bereikbaar zijn

Leadopvolging kost tijd. Helemaal wanneer je iemand niet kunt bereiken of geen reactie krijgt op een terugbelverzoek. Als je weet hoe frustrerend het is om niet verder te kunnen omdat je geen gehoor krijgt, zorg dan in ieder geval dat je zelf goed bereikbaar bent. Het...

Checklist voor een goed gesprek

Checklist voor een goed gesprek

In mijn laatste blogs gaf ik je tips over hoe je zelf de lead kunt nemen bij telefonische acquisitie. Dit is van groot belang om onder de aandacht van jouw (potentiële) klant te komen én te blijven. Ik vertelde je ook waarom bellen effectiever is dan mailen. Heb je...

Blijf in de lead

Blijf in de lead

Wanneer commercieel medewerkers weerstand ervaren bij het bellen vraag ik altijd: waarom blijf jij niet in de lead? Wat ik hiermee bedoel is: neem je bij het opvolgen van leads een proactieve houding aan of een afwachtende houding? Het antwoord is dan vaak een...

Bellen is effectiever dan mailen

Bellen is effectiever dan mailen

'Ik had geen tijd om te bellen, dus stuurde ik maar een mail’, is een veelgehoord excuus van accountmanagers. Jammer, want door te bellen bereik je zo veel meer dan met een mailtje. Mensen beseffen niet altijd dat je uit een telefoongesprek zo veel waarde kunt halen...

Meer omzet door een goed ingericht salesproces

Meer omzet door een goed ingericht salesproces

Veel bedrijven investeren in marketing om leads te genereren. Maar ik zie ook dat bij veel bedrijven deze leads er via de achterdeur weer uit gaan. Waarom? Omdat er gewoonweg niks mee gebeurt. Zonde! De oorzaak hiervan is het ontbreken van een helder proces en...

Niet bellen = niet weten

Niet bellen = niet weten

Twijfel jij ook wel eens om een lead, prospect of klant te bellen omdat je niet zeker weet of ze op jouw diensten of producten zitten te wachten? Zo ja, wat doe je dan? Bel je niet of doe je het toch wel? Mijn advies: doe geen aannames en denk niet voor een ander. Je...

Succesvolle acquisitie? Creëer de juiste mindset!

Succesvolle acquisitie? Creëer de juiste mindset!

Leadopvolging bestaat uit meerdere fases die je doorloopt met een (potentiële) klant. Door de juiste mindset te creëren in elke fase, zal je zien dat acquisitie makkelijker gaat en dat je het steeds leuker vindt. Hoe precies? Dat leg ik je graag uit… Toon interesse...

Excuses gaan ten koste van je omzet

Excuses gaan ten koste van je omzet

In de praktijk hoor ik heel veel verschillende excuses om niet de telefoon te pakken. En die excuses zijn veelal gebaseerd op aannames. Bijvoorbeeld: ik heb gebeld en toen belde ik niet gelegen en omdat ik daarna niks meer hoor zullen ze wel niet geïnteresseerd zijn....

Goede leadopvolging vereist focus en consistentie

Goede leadopvolging vereist focus en consistentie

Het is maandagmiddag. De eerste werkdag van de week zit er bijna op. Oh, vergeten die lead te bellen, ik doe het morgen wel. Dinsdag veel vergaderingen, de dag vliegt voorbij. Toch nog even mailen? Ach nee, ik moet ook weg, morgen ga ik echt bellen. Woensdagochtend...

Goede leadopvolging = samen een doel bereiken

Goede leadopvolging = samen een doel bereiken

Irriteer jij je wel eens aan een collega? Bijvoorbeeld omdat hij de deal sluit met een klant waar jij veel tijd en moeite in hebt gestoken? Rivaliteit onderling houdt ieder scherp en zorgt dat de adrenaline gaat stromen. Houd het echter wel op gezonde rivaliteit. Een...

Doe geen aannames, denk niet voor een ander

Doe geen aannames, denk niet voor een ander

Ken je het gevoel dat je twijfelt of je wel energie moet steken in het bellen naar een bepaalde lead? Je vraagt je af of het wel de juiste fit is of dat ze jouw diensten of producten wel kunnen gebruiken. Mijn advies: doe geen aannames en denk niet voor een ander....

Leadopvolging stopt niet na 5 contactmomenten

Leadopvolging stopt niet na 5 contactmomenten

Leadopvolging stopt niet na 5 contactmomenten Het is vrijdagochtend. Iedereen is druk met het afronden van weektaken en veel mensen zijn op vrijdag vrij. Dus besluit je niet de telefoon te pakken om leads te bellen. Geen belblok vandaag van 3 uur. Wist je dat je...

Laat (potentiële) klanten niet zweven

Laat (potentiële) klanten niet zweven

Wat ik veel tegenkom op commerciële afdelingen is dat potentiële klanten zweven. Bijvoorbeeld: een lead komt binnen via de website of telefonisch. Hij/zij geeft duidelijke koopsignalen af bij de commerciële binnendienst. Dat wordt opgemerkt en vervolgens wordt er een...

Luisteren is de basis voor goede leadopvolging

Luisteren is de basis voor goede leadopvolging

Je hebt een (telefonisch) contactmoment met een lead of prospect gehad of je komt uit een salesgesprek waarin je vol trots hebt verteld over de producten en/of diensten die jouw bedrijf levert. Goed bezig geweest denk je. Nu is je (potentiële) klant precies op de...

Neem contact met mij op

reCAPTCHA is required.